آموزش روش ساخت مسیر سنگی یا موزاییکی در فضای سبز

در این مطلب به آموزش ساخت یک مسیر سنگی یا موزاییکی در فضای سبز می پردازیم ، برای طراحی و اجرای فضای سبز و خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید،

مواد لازم برای ساخت یک مسیر سنگی یا موزاییکی در فضای سبز

  • مقداری موزاییک یا سنگ رنگی ، میتوانید سنگها را به رنگ دلخواهتان در بیاورید.
  • سیمان
  • کاغذ و مداد

اول از همه باید تصمیم بگیرید که چه طرحی را دوست دارید در باغچه تان پیاده کنید. سپس آن طرح را روی کاغذ بکشید ، کشیدن این تصویر به شما در چینش سنگ ها کمک میکند ، چون یک طرح کلی از کارتان را در دست دارید ، ابتدا یک لایه نازک از سیمان را روی کف باغچه بریزید ، بعد با استفاده از راهنما و تصویری که در کاغذ پیاده کردید ، شروع به چیدن سنگها کنید. همه سنگها را یکباره نچینید چرا که مرتب کردن آنها برایتان مشکل خواهد شد. سنگ ها را یکی یکی بچینید بعد از این که کارتان تمام شد منتظر باشید تا مسیرتان خشک شود و از آن لذت ببرید.

موزاییک یا سنگ های بزرگ کار شده داخل چمن ، گذر ساده و خوبی برای مسیر بین حیاط و گاراژ هستند ، حتی تازه کارها هم میتوانند خودشان این گذر را در عرض یک روز تعطیل در حیاط بسازند.

گذر آجری گزینه خوبی برای بسیاری از خانه ها است. در این نوع گذر، آجرها را میتوان به مدلهای مختلفی کنار هم چید و برای آن حاشیه هم انتخاب کرد ، طرح موجی، سبدی و جناغی هم مدل های خوبی برای گذر آجری هستند.

گذر پالت چوب بازیافتی ، این گذر کوتاه باغچه ای به حیاط شما ، نمایی روستایی می دهد. فضاهای قرار داده شده بین تخته ها ، برای رشد گیاهان زیبا از زیر آن مناسب است.

برای طراحی فضای سبز ، خدمات خرید و فروش گل و گیاه و یا طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

شن و ماسه فقط مناسب مسیرهای اختصاصی نیست ، این ماده چند کاره به رنگ ها و سایزهای فراوانی وجود دارد ، تخته هایی به شکل راه آهن یا پله بچینید ، رنگ شیک آنها روی رنگ طوسی ماسه ها به چشم می آید.

لاشبرگ هم یک ماده مقرون به صرفه برای درست کردن گذر است که برای تازه کارها هم درست کردنش آسان است ، این نوع گذر که با سنگ های رودخانه حاشیه بندی میشوند در کنار باغچه ، لاله و ایجاد فضایی طبیعی و بکر مناسب است.

سنگفرش برای درست کردن گذر میان باغچه ها پارک بسیار مناسب است ولی از مواد ومصالح دیگر کمی گرانتر است و نگهداری از آن از موارد ارزانتر کمتر هزینه بر می دارد.

اگر میخواهید گذری زیبا داشته باشید و قیمتش برایتان مهم نیست ، یک گذر هنری با سنگ ریزه بدهید برایتان بسازند که بینندگان آن واقعاً تحت تأثیر قرار بگیرند. این نوع گذر که اصولاً تجملی است باید توسط یک هنرمند ماهر نصب شود هر کدام از این نوع گذرها برای خودشان یک اثر هنری هستند.

گذرهای سنگی ظاهر کلاسیک و مرتبی دارند ، از لحاظ طرح و رنگ هم انتخاب ها فراوان است. در اینجا ویژگی طبیعی این سنگها جذابیت خاصی به گذر داده است.

بتن در این دوره و زمانه نسبت به گذشته انتخاب های بیشتری در دسترس ما میگذارد. این روزها میتوان به بتن ، رنگ و طرح داد تا شبیه سنگ و سنگ فرشهای دیگر شود. این مدل بتن ، طرح گرم و زیبایی دارد ، که اصلاً شما را به یاد بتن سنتی و قدیمی نمی اندازد.

گل های آویشن که بین این سنگها سبز شده اند ، زیبایی و عطر مست کننده فضا را بیشتر می کنند و در عین حال مراقبت و نگهداری از این سخت نیست .

برای کسب اطلاعات بیشتر از مطلب ایده هایی برای طراحی فضای سبز در همین سایت بازدید نمایید ، همچنین برای خرید انواع گل و گیاه فضای باز مانند  خرید لاوسون ، خرید کامیس پاریس ، خرید یاس هلندی ، خرید شمشاد ، خرید شمشاد توپی، خرید شمشاد سبز و طلایی ، خرید سیکاس و خرید گل ها و گیاهان دیگر و مرکز فروش انواع گیاهان با ما تماس بگیرید.

برای طراحی فضای سبز ، خدمات خرید و فروش گل و گیاه و یا طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.