عناصر اصلی طراحی فضای سبز

در این مطلب به معرفی و توضیحاتی در زمینه عناصر اصلی طراحی فضای سبز مانند نور و رنگ و نقش آنها در طراحی فضای سبز می پردازیم. برای خدمات طراحی فضای سبز ، خدمات خرید و فروش گل و گیاه ، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید .

نقش نور در طراحی فضای سبز

چه چیزی میتواند دلپذیرتر از قدم زدن در صبح زود یا عصر در فضای سبز باشد ؟ هنگامی که گیاهان زیر تابش نور درخشش زیبایی پیدا می.کنند چه کسی میتواند انکار کند که نور به گیاهان جان تازه میدهد ؟

نور و سایه ظاهر گیاهان را در چشم ما تغییر می.دهند ، اگر چه شما نمیتوانید نور طبیعی را کنترل کنید ، اما میتوانید اثرات آن را توسط نور مصنوعی تقلید کنید. نور درخشان نقش رنگ گرم را بازی میکند ، این نور در دید تأثیر گذاشته و موجب میشود اشیاء نزدیکتر از آنچه که واقعاً هستند به نظر برسند.

به خاطر داشته باشید که نور میتواند طبیعی یا مصنوعی .باشد ، میتوانید یک سیستم روشنایی با ولتاژ پایین را در باغچه تان راه اندازی کنید تا از مزایای آن به هنگام غروب آفتاب بهره ببرید. بافت ترکیبی از گیاهان ریز ، متوسط و درشت را در باغچه تان استفاده کنید تا در فضای تعادل و زیبایی ایجاد کند ، بافت پاسخهای هیجانی را فرا میخواند و با تحریک حواس لامسه و بصری شما را تشویق به لمس کردن می.نمایند ، گیاهان را به دسته هایی متضاد تقسیم بندی کنید تا خطوط میان آنها محدود شود.

نقش رنگ ها در طراحی فضای سبز

رنگ چشم را اغوا میکند خلق و خو را تغییر میدهد و نمایانگر فصل ها است. به عنوان یک ابزار قدرتمند ، رنگ دارای اثرات قابل پیش بینی است ، آبی ، بنفش و سبز سردند و تسکین دهنده اند. در عوض رنگهای قرمز، زرد و نارنجی گرم هستند و به فضا روح و نشاط میبخشند. لذت واقعی در این امر است که با ترکیب رنگها ، شخصیت خود را ابراز کنید؛ برخی رنگ ها جلب توجه میکنند و برخی در هماهنگی با رنگهای دیگرند. اگر چه گلها جواهرات باغچه هستند ، اما استفاده بیش از حد از رنگهای مختلف آنها فضا را شلوغ میکند؛ بنابراین در استفاده از رنگ های مختلف تعادل را نیز از یاد نبرید.

چند ایده برای طراحی فضای سبز

با ایده هایی برای طراحی فضای سبز آشنا شوید.

با استفاده از بوته های بزرگ و درخت های کوچک به باغ خود عمق بخشیده و به آن فضایی پر رمز و راز بدهید ، به این ترتیب چون دیگران نمیتوانند از یک نقطه تمام باغچه تان را ببینند این حس در آنها به وجود میآید که باغچه تان همچنان ادامه دارد.

یک ایده خوب دیگر در طراحی فضای سبز این است که اشکال گیاهی را تکرار کنید ، با تکرار یک گیاه خاص یک تم ویژه در چشم انداز فضای سبز خود به وجود بیاورید.

از گیاهان پوششی برای پوشاندن زمین استفاده نمایید تا زمین به رنگ سبز دیده شود ، با استفاده از بوته هایی که زمین را میپوشانند و در رنگ های پائیزی هستند ، هم علفهای هرز را کاهش دهید و هم حس زیبای پائیز را به باغچه تان بیاورید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از مطلب آموزش نکاتی از طراحی فضای سبز از طراحی تا کاشت در همین سایت بازدید نمایید ، همچنین برای خرید انواع گل و گیاه فضای باز مانند  خرید لاوسون ، خرید کامیس پاریس ، خرید یاس هلندی ، خرید شمشاد ، خرید شمشاد توپی، خرید شمشاد سبز و طلایی ، خرید سیکاس و خرید گل ها و گیاهان دیگر با ما تماس بگیرید.

برای طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن یا خرید و فروش گل و گیاه یه صورت عمده و خرده فروشی گل و گیاه با ما تماس بگیرید.