آموزش نکات طراحی فضای سبز از طراحی تا کاشت

در این مطلب به آموزش نکاتی از طراحی فضای سبز از طراحی تا کاشت می پردازیم ، با طراحی فضای سبز می توانید محیط زندگی یا ویلای خود را شاداب نمایید و در کاهش آلودگی هوا هم نقش داشته باشید و در نهایت هم منظره ای زیبا و چشم نواز برای حیاط یا روف گاردن یا ویلای خود درست خواهید کرد. قبل از شروع طراحی فضای سبز و کاشت گیاهان ، در مورد شرایط آب ، نور ، هوا و خاک منطقه مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید ، برای نمونه یک باغبان خوب ، گیاهانی را که کمتر به آب نیاز دارند در خاک ماسه ای می کارد.

در قسمت زیر به ده گام آموزشی طراحی فضای سبز و کاشت گل و گیاه می پردازیم .

گام اول طراحی فضای سبز خود را انجام دهید.

فضای سبز جدیدتان را به بهترین نحو ممکن بیارایید ، با خطوط منحنی به آن شکل جالبی بدهید و یا از باغچه برای برجسته ساختن خطوط اطراف خانه تان استفاده کنید ، برای این کار طرحی را در نظر گرفته و سپس خطوط اطراف آن را با ماسه یا گچ مشخص کنید.

گام دوم از شر علفهای هرز فضای سبز خود خلاص شوید.

اگر در میان فضای سبز شما ، علف هرز وجود دارد ، با یک بیلچه یا ابزار مخصوص بریدن آنها را از ریشه بکنید ، یا اگر زمان اجازه میدهد و میتوانید صبر کنید، علفها را تا آنجا که امکان دارد کوتاه کنید ، سپس آنها را با چند صفحه ضخیم روزنامه بپوشانید و روی روزنامه ها نیز چند سانتیمتر خاک یا کود بریزید ، سپس چند ماه صبر کنید تا علفها در آن نقطه مرده و از بین بروند.

گام سوم خاک فضای سبز را شخم بزنید.

حالا نوبت بیل زدن  فضای سبز است خاک باغچه تان را زیر و رو کنید  ، هر سنگ ، ریشه و یا خرده ریز مزاحمی را خارج کنید ، اگر خاکتان ضعیف است ، الان زمان خوبی برای اضافه کردن مواد ارگانیک مانند خاک برگ یا کود طبیعی به خاکتان است؛ در حالی که خاک را زیر و رو میکنید آنها را به خاکتان بیافزایید .

گام چهارم حاشیه فضای سبز را مشخص کنید.

با مشخص کردن حاشیه فضای سبز از پیشروی طرح جدیدتان به قسمتهای دیگر باغچه جلوگیری کنید. حفر گودالی به عمق 30 سانتیمتر و پهنای ۵ سانتی متر حتی از پیشروی خزنده ترین گیاهان نیز به قسمتهای اطراف جلوگیری می کند ، شما میتوانید داخل این گودال را با موادی مانند سنگ پر کنید.

گام پنجم محل کاشت گیاهانتان را در فضای سبز مشخص کنید.

با این که انجام این کار زمان بیشتری می برد اما مشخص کردن محل گیاهانتان قبل از قرار دادن آنها در زمین ، تفاوت محسوسی را ایجاد می کند ، این کار به شما اجازه میدهد که آنها را با فواصل کاملاً درست و حساب شده از هم بکارید تا در کنار یکدیگر بسیار عالی به نظر برسند.

 گام ششم گیاهانتان را در فضای سبز بکارید .

وقتی متوجه شدید که هر کدام از گیاهانتان باید دقیقاً در چه نقطه ای از فضای سبز کاشته شوند ، آنها را در آن نقاط بکارید ،  این بسیار مهم است که قبل از قرار دادن گیاهانتان در خاک ، ریشه های آنها را از هم باز کرده و پوش بدهید به ویژه در صورتی که ریشه های گیاه به هم چسبیده باشند.

گام هفتم از مالچ استفاده کنید.

علاوه بر غنی کردن  خاکتان ، ریختن مالچ در سطح خاک موجب میشود که باغتان سالم مانده به نگهداری کمتری نیاز پیدا کند ، یک لایه ۵ سانتی متری از چوب تکه تکه شده یا مواد دیگر در جلوگیری از رشد علفهای هرز و حفظ رطوبت خاکتان در زمان خشکی معجزه خواهد کرد.

گام هشتم باغچه تان را آبیاری کنید.

هنگامی که بستر باغچه تان آماده شد گیاهان کاشته شدند و مالچ را نیز اضافه کردید، گیاهانتان را با روش غرقابی آبیاری نمایید توجه داشته باشید که اگر مالچتان خشک باشد ممکن است قبل از گیاهانتان مقدار زیادی آب را به خود جذب کند بنابراین مالچ را به خوبی آبیاری کنید تا مطمئن شوید که به گیاهانتان به میزان کافی آب رسیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مطلب ایده هایی برای طراحی فضای سبز در همین سایت بازدید نمایید ، همچنین برای خرید انواع گل و گیاه فضای باز مانند  خرید لاوسون ، خرید کامیس پاریس ، خرید یاس هلندی ، خرید شمشاد ، خرید شمشاد توپی، خرید شمشاد سبز و طلایی ، خرید سیکاس و خرید گل ها و گیاهان دیگر با ما تماس بگیرید.

برای طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن یا خرید و فروش گل و گیاه با ما تماس بگیرید.