نقش ساختمانهای مجاور در رشد گیاهان روف گاردن

در این مطلب به نقش ساختمانهای مجاور در رشد گل و گیاه در روف گاردن می پردازیم ، به طور کلی شرایط محیطی و جغرافیایی و نیز ساختمان های مجاور در رشد گل و گیاه در روف گاردن نقش مهمی دارند، برای مثال اگر در اطراف روف گاردن ساختمانهای بلند و با ارتفاع زیاد قرار داشته باشند ، جلوی بادهای شدید را می گیرند و از صدمه زدن بادهای شدید به گل ها و گیاهان ، جلوگیری می نمایند ، ولی ممکن است این ساختمانها جلوی تابش نور خورشید را نیز به گل ها و گیاهان بگیرند و رشد گیاهان را با مشکلاتی روبرو نمایند. در این مطلب به نقش ساختمانهای مجاور در رشد گیاهان روف گاردن می پردازیم.

برای طراحی و اجرای روف گاردن و خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

سایه اندازی ساختمان های مجاور در روف گاردن : ممکن است سازه های مجاور روف گاردن که ارتفاع بیشتری از آن دارند بر روی آن سایه بیفکنند. سایه ها بسته به جهت جغرافیایی سازه های مجاور در زمانهای مختلف در طول روز و یا در طول سال بر روی سطح روف گاردن نقش میبندند. از همین جهت در زمان انتخاب گیاه باید مسئله تطابق وضعیت نوری سطح روف گاردن و گیاهان گزینش شده با دقت انجام گیرد. سایه اندازی نسبی در عین اینکه سبب بروز چالشهایی در رشد گیاه میشود یک مزیت نیز به حساب می آید گونه های گیاهی که مقاومت کمتری به گرما دارند با قرار گرفتن در نقاط نیمه سایه ضمن اینکه میتوانند از مزایای تابش صبحگاهی نور خورشید استفاده کنند ، از سایه ایجاد شده در ظهر و بعد از ظهر به ویژه در ماه های گرم سال بهره مند می شوند. در انتخاب گیاهان ، در روف گاردن هایی که دائماً در زیر سایه قرار دارند ، باید ملاحظاتی بیشتر لحاظ گردد. برخی از گونه های گیاهی در زمانی که در زیر سایه کامل رشد میکنند ظاهر كاملاً متفاوتی نسبت به زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند خواهند یافت ، برخی از گونه ها در اقلیم های شمالی نمی توانند سایه را در طول زمستان تحمل نمایند پس بهتر است از همان ، آغاز انتظاراتمان در مورد روف گاردن که در زیر سایه قرار گرفته است با واقع بینی همراه باشد ، پس از آن میتوان با آزمون و خطای کافی اقدام به کشت گیاهانی نمود که بر روی بام مذکور به ثمر بنشیند .

برای طراحی و اجرای روف گاردن و خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

بازتاب نور دیوارهای مجاور که از شیشه یا رویه های فلزی انعکاس دهنده نور ساخته میشوند ، نور خورشید را به شدت باز تابش میدهند ، پرتوهای خورشیدی که از این سطوح بازتابش می یابند میتوانند به سرعت بستر کشت را در روف گاردن خشک کرده و سبب تنش خشکی در گیاهان کشت شده شوند ، بنابراین ، در این نواحی گونه های گیاهی مورد نیاز بایستی به شدت مقاوم به خشکی و گرما باشند و شاید نیاز به آبیاری بیشتری داشته باشند ، افزایش عمق بستر کشت به خنثی کردن گرمایی که به سطح روف گاردن می رسد ، کمک خواهد کرد و سبب میشود که آب بیشتری برای مرطوب نگاه داشتن گیاهان باقی بماند. در اقلیم های شمالی تر، گرمای حاصل از تابش نور خورشید با گرم نگاه داشتن ناحیه ریشه می تواند سبب افزایش دوره رشدی گیاهان گردد .

برای طراحی و اجرای روف گاردن و خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.