بررسی مسایل فنی ارتفاع روف گاردن جهت ساخت و اجرای روف گاردن

در این مطلب به بررسی برخی مسایل فنی جهت طراحی و احداث و ساخت و اجرای روف گاردن می پردازیم و در مطالب دیگر سایت نیز مسایل فنی دیگری را ارائه می نماییم، برای اطلاعات بیشتر فنی روف گاردن به مطلب ارتفاع روف گاردن و تاثیر باد در طراحی و اجرای روف گاردن در این سایت مراجعه نمایید. در این مرحله هدف عمومی از احداث روف گاردن تعیین شده است و برخی موارد وزنی و دسترسی که بر روی طرح نهایی اثر می گذارند مد نظر قرار گرفته اند. اگرچه تا رسیدن به این بخش تمرکز منحصراً بر روی پشت بام بوده است، اما بعداً دامنه ملاحظات گسترش یافته و شامل نواحی پیرامون ساختمان نیز خواهد شد. در این بخش نگاهی به موقعیت مکانی روف گاردن و عناصر مهم تأثیر گذار بر روی روف گاردن خواهیم داشت. این بخش جزء مهمی از فرایند طراحی است و باید شرایطی که در آن گزینش چیدمان گیاهی شکل خواهد گرفت را ، مد نظر قرار داد. در این مرحله نوع رنگ و بافت فضای روف گاردن با جزئیات بیشتر و دقیق تری مد نظر قرار میگیرد و نیز بایستی جهت سطح بام را مد نظر قرار داد.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

ارتفاع روف گاردن و تعداد طبقات ساختمان

ارتفاع روف گاردن و تعداد طبقات ساختمان در طراحی روف گاردن ، اجرای روف گاردن، مصالح روف گاردن ، امکانات روف گاردن و هزینه اجرای روف گاردن ، تاثیرات مستقیمی می گذارد ، در این مطلب به برخی نکات آن می پردازیم.

بالا بردن مصالح : ارتفاع  ساختمان جنبه های مختلف طراحی روف گاردن را تحت تأثیر قرار میدهد نقل قولی می گوید که به طور کلی بنای یک روف گاردن خوب منوط به توجه و انتخاب مصالح خوب است. مصالح روف گاردن به ویژه محیط  کشت، عملیات بارگیری را به یک چالش جدی تبدیل میکند. هرچه ساختمان مرتفع تر باشد هزینه انتقال مصالح به بالا بیشتر خواهد بود طبقه بندی ذیل میتواند به درک بهتر مفهوم ارتفاع جهت بالا بردن مصالح روف گاردن کمک کند، پشت بامهایی با ارتفاع زیر ۶ متر بامهایی بین ۶ تا ۳۶متر و بام هایی متجاوز از ۳۶ متر.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

جهت بالا بردن مصالح بر روی بامهایی با ارتفاع کمتر از ۶ متر از جرثقیلهای بالابرنده چنگک دار با چنگک های طویل و تجهیزات معمولی بارگیری پشت بام استفاده میشود، این تجهیزات معمولاً همراه با پرسنلی که در محل پروژه به عنوان متصدی مشغول به کار هستند اجاره داده میشود این امر موجب میشود که بتوان انعطاف بیشتری در برنامه زمان بندی جهت توزیع مصالح داشت ، بام هایی با ارتفاعی بین ۶ تا ۳۶ متر معمولاً نیازمند به کارگیری جرثقیل برای بالا بردن مصالح به روف گاردن هستند. انجام عملیات در این ارتفاع نیاز به توانایی و همکاری زیادی دارد ، همچنین استفاده از یک جرثقیل برای بالا بردن مصالح نیازمند به تجربه کافی در بالا بردن ، اسباب استفاده از ایما و اشاره دستی و ارتباط رادیویی (بیسیم) با متصدی (راننده جرثقیل، شناخت ظرفیت بارگیری نقطه ای کف بام و تمهیدات و مقررات ایمنی برای فعالیت در پشت بام و سایر روشهای بالا بردن میباشد ، عملیات بالا بردن متداول توسط شش کارگر یا بیشتر انجام می.شود . جهت حذف هزینه های اضافی مربوط به حق الزحمه کارگرانی که منتظر رسیدن تجهیزات بالابرنده مصالح هستند هماهنگی بین زمان توزیع مصالح و در دسترس بودن جرثقیل ضروری است.

در پروژه هایی که ارتفاع آنها از ۳۶ متر تجاوز میکند معمولاً کار انتقال مصالح با استفاده از جرثقیل برجی یا یک آسانسور انجام می شود ، دسترسی به جرثقیل دکلی از طریق برنامه زمانبندی دقیق در فواصل زمانی مشخص تنظیم می شود ، غالباً برنامه بالا بردن مصالح شامل تمرینات آمادگی برای حذف تمام مراحل غیر ضروری و ساده کردن فرایند کار میباشد ، معمولاً به گروههای مختلف کاری که در پروژه احداث روف گاردن درگیر هستند، فواصل زمانی مشخص اختصاص داده می شود این جرثقیل بایستی برای هر گروه کاری که زمان آن از قبل مشخص شده باشد در دسترس باشد و گرنه برنامه همه گروه های کاری بعدی با تأخیر مواجه میشود ، با اینکه قوانین سختگیرانه ای در این مورد وجود ندارد بالابرهای ساختمانی در پروژه های ساختمانی و آسانسورهای باربری در پروژه های بهسازی دارای محدودیتهای زمان بندی مشابهی هستند. باید توجه شود که در حین انتقال مصالح از طریق ساختمان و با استفاده از آسانسور، از روشی استفاده شود که کمترین تخریب ممکن را به بار آورد این مسئله شاید مستلزم تدارک مصالح در سر پروژه در اواخر هفته یا پس از ساعات کاری باشد ، این امر معمولاً با افزایش قیمت پروژه بام سبز همراه است. اما در برخی از پروژه ها به عنوان روشی جایگزین ماشینهای دمنده بزرگ به کار گرفته میشوند که در آن برای انتقال بستر کشت و مواد گیاهی به بام از لوله های پلاستیکی استفاده می شود در این روش این امکان فراهم میشود که بتوانیم بستر کشت را با سرعت بیشتری در سطوح بزرگ بگسترانیم ارتفاع بلندتر موجب سخت تر شدن این فرایند میشود و هر چه ارتفاع افزایش یابد هزینه ها نیز بیشتر میشود.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

یکی دیگر از نکاتی که در احداث و اجرای روف گاردن باید در نظر داشت ، انتخاب گل ها و گیاهان مناسب برای روف گاردن می باشد ، ارتفاع پشت بام و روف گاردن ، رابطه مستقیمی با طراحی و اجرای روف گاردن و همچنین انتخاب مصالح و امکانات روف گاردن دارد ، به طور کلی هر چه ارتفاع طبقات بیشتر شود و روف گاردن در ارتفاع بالاتری قرار گیرد ، محدودیت هایی در انتخاب گیاهان از نظر اندازه و نوع گل و گیاه و ارتفاع درختان به وجود می آید ، که باید در انتخاب آنها ، دقت لازم انجام شود ، در مطالب دیگر به انتخاب گل ها و گیاهان روف گاردن با در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان پرداخته می شود .