مبانی طراحی روف گاردن

برای طراحی روف گاردن باید اصولی رعایت شود که در این مطلب سعی می نماییم به چند نکته از مبانی طراحی روف گاردن اشاره نماییم، اگر برای طراحی روف گاردن خود نیاز به مجری و طراح روف گاردن دارید با ما تماس بگیرید ، این مجموعه با بیش از ده سال سابقه در زمینه فروش گل و گیاه و طراحی و اجرای روف گاردن ، آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم می باشد.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

یکی از مسایلی که در طراحی روف گاردن باید به آن توجه داشت دسترسی به روف گاردن است ، دسترسی بازدید کنندگان به روف گاردن چگونه خواهد بود؟ بدین منظور ایجاد راه های خروجی مناسب ضروری است تا امکان دسترسی به پشت بام را از دو طریق مقطع مجاور ساختمان و یا اتاقک بالای بام ممکن سازد. وجود چنین دربهایی همچون سایر مبادی ورودی به ساختمان ملاحظات امنیتی خاصی را می طلبد و نیاز است که در قالب مقررات امنیتی وضع شده مربوط به ملک لحاظ گردد. دسترسی به درب پشت بام به معنی دسترسی آسان به بخشهایی خاص از روف گاردن است و نیاز است که به اختلالات احتمالی حاصل در فعالیتهای ساختمانی توجه لازم مبذول گردد غالباً راهرو پلکان تنها مسیر برای دسترسی به پشت بام است ، در آمریکا بایستی در پروژه های ساختمانی جدید، مفاد قانون معلولیت سال ۱۹۹۰ (ADA) رعایت گردد، در حالی که پروژه های روف گاردن از این قانون مستثنی شده اند ، در ایران اگر طراحی روف گاردن توسط تیم تخصصی انجام شود، ملاحظاتی در مورد ایمنی روف گاردن و امکانات آن مورد توجه قرار می گیرد. اجرای مقررات قانون معلولیت شامل محدودیتهایی در تعداد ورودی، عرض درگاه و چهارچوب درب و نیاز به کاربرد آسانسور یا سطوح شیب دار در ساختمان میباشد .

حتی اگر فضای روف گاردن فضایی مختص گردهمایی ساکنین نباشد ، بایستی دسترسی مناسب با ابعاد و متراژ درب ورودی بزرگ به پشت بام را مد نظر قرار داد ، این دسترسی برای انجام ساخت و ساز و عملیات نگهداری معمول ضروری خواهد بود. به طور معمول در طراحی روف گاردن در بسیاری از پشت بام ها درب ورودی بزرگی در نظر گرفته می شود که وسایل و درختان و گیاهان به راحتی از آن عبور نمایند.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

جانمایی وسایل و طرز کاشت گل ها و گیاهان نیز امری تخصصی است که باید با شرایط آب و هوایی هر منطقه انجام شود ، معمولا در بازدیدهایی که توسط کارشناسان صورت می گیرد و سئوالاتی که از کارفرما پرسیده می شود ، نوع گل و گیاه و همچنین امکانات تخصصی برای روف گاردن انتخاب می شود.

سرعت وزش باد ، میزان بارندگی ، خشکی هوا و موارد اینچنین نیز در طراحی روف گاردن تاثیرات خاصی دارند که توسط تیم متخصص در نظر گرفته می شوند. همچنین یکی از مهم ترین مسایلی که در طراحی روف گاردن باید مد نظر قرار داد ، وزن وسایل و خاک و گیاهانی است که در روف گاردن استفاده می شود ، استفاده از وسایل سبک و خاک سبک و گیاهانی که ارتفاع کم دارند نیز از مبانی طراحی روف گاردن است.

برای طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.