در بهار تابستان و زمستانچه نوع گیاهانی بکاریم؟

هر فصل به تناسب آب و هوا و مشخصات جغرافیایی ، مستعد کاشت و تولید گل و گیاه مخصوص خود می باشد ، برخی از گیاهان در فصل بهار می رویند و برخی دیگر نیازمند گرمای تابستان بوده و برخی از گل ها و گیاهان نیز نیازمند سرمای زمستان می باشند. در این مطلب توضیحاتی در مورد اینکه در فصل بهار و تابستان و زمستان چه گیاهانی بکاریم ، ارائه می شود. اگر میخواهید بدانید که در فصل بهار چه گیاهانی رشد می کنند و یا در فصل تابستان چه گیاهی بکارید و یا اینکه کدام گیاهان در فصل زمستان مناسب هستند ، این مطلب را بخوانید.

گلها و گیاهان مناسب فصل بهار در بهار چه گیاهانی بکاریم

ابتدا به این موضوع میپردازیم که گل های فصل بهار کدامند . بهار اولین فصل سال است که زمین پس از یک دوره سرمای زمستان ، آماده ورود به دوره معتدل و پس از آن ورود به تابستان گرم می شود ، معمولا بهار را فصل بهشت طبیعت می نامند ، در این فصل ، طبیعت جانی دوباره می گیرد و گیاهانی که به خواب زمستنی رفته اند ، دوباره شکوفه زده و زیبایی خاصی به محیط می بخشند.

در فصل بهار می توان انواع نشاء ها را کاشت ، نشاء فلفل دلمه ای ، نشاء گوجه فرنگی ، نشاء بادمجان ، نشاء کدو ، نشاء لوبیا و انواع صیفی جات را می توان در این فصل کاشت و از محصول و میوه آنها استفاده نمود. در بهار می توان انواع سبزی ها را  نیزکاشت اما نحوه نگهداری سبزی های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد . مثلا گوجه فرنگی به مواد غذایی بیشتری نسبت به خیار نیاز دارد مثلا باید به گوجه هفته ای دو بار کود بدهیم اما کود دهی به خیار هر دو هفته یک بار لازم است.

هنگامی که گوجه ها تبدیل به نشاء شدند و چهار تا پنج سانتی متر رشد کردند چون ریشه آنها قوی تر شده باید به گلدان بزرگتر انتقال یابد در اینصورت بهتر میوه می دهد. در مورد فلفل هم دقیقا همین طور است.

همچنین بسیاری از گل ها و گیاهان در فصل بهار گل می دهند ، شمعدانی ، گل کاغذی ، محمدی ، افرا ، گل پامچال ، گل نرگس ، گل بنفشه ، گل لاله عباسی ، گل میمون ، گل اطلسی ، مارگریت ، سنبل ، گل شب بو ، مینای چمنی ، لادن ، گل نیلوفر پیچ ، گل همیشه بهار ، اسطوخودوس ، گل آلیسوم ، گل ابری و بسیاری گل ها و گیاهان دیگر از جمله گیاهانی هستند که مناسب فصل بهار بوده و محیط زندگی شما را زیبا می نمایند.

در تابستان چه گل و گیاهی بکاریم -کاشت گیاهان فصل گرم

گل های فصل تابستان کدامند ؟ تابستان از ابتدای تیرماه شروع می شود و کم کم هوا گرم شده که این گرما در مرداد ماه به اوج خود می رسد و در برخی از مناطق کشور مانند مناطق جنوبی ، گرما به حدی است که تا ساعت 6 و 7 غروب گرما بسیار زیاد بوده و معمولا غروب و شب ها تا حدی از گرما کاسته می شود ، در ماه شهریور هم کم کم هوا خنک تر شده و آماده فصل پاییز می شویم که هوا خنک شود. اینکه در تابستان چه نوع گیاهانی بکاریم ، بستگی به منطقه زندگی ما دارد ولی به طور کلی برخی گیاهان مناسب فصل تابستان هستند که در زیر به آنها اشاره می نماییم.

محصولاتی مانند سیب زمینی، لوبیا ، ذرت، خیار، خربزه، فلفل، گوجه فرنگی باید در اواخر بهار بکار برده شوند. اگر قبلا آنها را کاشته اید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی از آنها محافظت می کنید. همانطور که از نام آنها پیدا است این سبزیجات به خاک گرم و درجه حرارت بالا نیاز دارند و توسط سرمای زمستانی از بین میروند .گیاهان فصل گرم معمولا میوه میدهند که بخش خوراکی آنها است و می توانند برای مصرف زمستان نیز ذخیره شوند ؛ دیگر محصولات فصل گرم عبارتند از:بادمجان، بامیه، کدو، هندوانه، و غیره.

از جمله گل هایی که در فصل تابستان رشد بهتری دارند به شرح زیر است :

 سوسن ،  رعنای زیبا ، سوسن چشم سیاه ، گل نسترن ، گل همیشه بهار  ،  ورونیکا (سیزاب) ، گل رز ، گل کاغذی  ، گل کوکب  ، گل آفتاب گردان ، گل اشرفی ، گل بومادران ، گل داوودی ، گل میمونی  ، زنبق آناناسی ، گل نرگس  ، گل آهاری  ، لوتوس (نوعی نیلوفر آبی ) ، گل ختمی ، گل تکمه ای ، اگزالیس ، گل اطلسی ، گل زول یا بابا خازن ، گل صد تومانی  ، گل سرخ بر ، پلومریا ، بنفشه دو رگه ، اکیناسه بنفش ، گل سوسن یک روزه ، گل اسطوخدوس

کاشت محصولات زمستانی:

گل ها و گیاهان فصل زمستان کدامند ؟ محصولات سرد زمستانی و یا سبزیجات زمستانی، آب و هوای سرد را ترجیح می دهند و در درجه حرارت متوسط ​​15 درجه خنک تر از آنچه که در فصل گرم مورد نیاز است، بهتر رشد می کنند، معمولا آنها ریشه های خوراکی و برگ دارند، در حالی که تعداد کمی از دانه های خوراکی را تولید می کنند.

این سبزی ها باید در آب و هوای سرد به بلوغ برسند شما می توانید آنها را در اوایل بهار یا اواخر تابستان بکارید. سبزیجات سرد شامل چغندر، کلم بروکلی، کلم، هویج، گل کلم، کاهو، پیاز، نخود فرنگی، سیب زمینی، تربچه، اسفناج و بسیاری دیگر است اکثر آنها می توانند مدت کوتاهی سرما را تحمل کنند.

گیاهانی مانند قارچ ،برگ هویج ،ریحان ،سیر ،کاهو،پیاز ،گشنیز،پیازچه و زنجبیل از دیگر گیاهانی هستند که میتوان از آنها برای کاشت در پشت بام خانه استفاده می شود .هر گلی در هر فصلی رشد میکند و نمو مییابد بعضی گل ها در بهار ،بعضی در تابستان و پاییز و برخی نیز در زمستان شرایط مناسب برای رشدشان محیا میشود و بیشترین رشد خود را در فصل مربوط به رشدشان دارند

برخی از گل ها و گیاهانی که در فصل زمستان می رویند :

گل یاس زمستانی ، گل بنفشه ، گل برفی ، گل رز نوئل ، گل آندرومدا ، درختچه خاس ، گل آرانتیس ، سیکلامن ، هاماملیس ، گل مغربی ، کاملیا ، گل شکوه برف ، گل بیدمشک ، گل دانه برفی ، ماهونیا و برخی از گل ها و گیاهان دیگر