گیاهان آفتاب دوست معرفی 25 گل و گیاه آفتاب دوست در سایت گل بام

اگر شما میخواهید که گیاهانی را در مکان های گرم و خشک و با نور زیاد پرورش دهید. در این مطلب ما  گیاهان آفتاب دوست را برایتان معرفی کرده ایم. برخی از این گیاهان در طراحی روف گاردن و نیز در طراحی فضای سبز کاربرد دارند. با مطالب سایت ما همراه باشید. هر فصلی گیاهان مربوط به خودش را دارد، گیاهانی که با شرایط آب و هوایی آن فصل سازگار هستند. فصل تابستان یکی از سخت ترین و دشوار ترین فصل ها برای نگه داری و پرورش از گل و گیاه است. گیاهان آفتاب دوست گیاهانی هستند که در مقابل نور آفتاب و گرمای شدید در فصل تابستان مقاومت دارند. این گیاهان را می توان در مکان های گرم با نور شدید آفتاب نگه داری کرد. برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.این مجموعه آماده فروش گل و گیاه با قیمت مناسب به مشتریان محترم می باشد.

در این مطلب گیاهان آفتاب دوست را معرفی می کنیم که در نور کامل پنجره جنوبی رشد بهتری دارند. اگر پنجره خانه شما سایه انداز دارد، حتی اگر این سایه از طریق ساختمان های روبرو و یا گیاهان جلو خانه تان ایجاد شده باشد، و یا تنها در طول روز 4 ساعت یا کمتر آفتاب مستقیم دارد، بدانید که گیاهان نور دوست مناسب این فضا نیستند.

گیاهان شرایط نگهداری متفاوتی با یکدیگر دارند. برخی از آن ها سایه دوست و برخی دیگر آفتاب دوست هستند.گیاهان آفتاب دوست به نور شدید و زیاد علاقه مندند و در هوای گرم و نور مستقیم خورشید مقاومت زیادی از خود نشان میدهند. این گیاهان برای رشد بهتر باید زیر نور آفتاب نگهداری شوند. گیاهان آفتاب دوست بیشتر در منطقه‌ های استرالیا و آفریقای جنوبی رشد می‌کنند. در این مناطق هیچ گونه درختی در کنار آن‌ها وجود ندارد که سایه‌ی آن ها بر روی این گیاهان بیفتد. به همین دلیل همیشه زیر نور آفتاب بوده‌اند و به این شرایط عادت دارند و این شرایط مناسب بقا آنهاست . در نتیجه اگر شما در یکی از مناطق گرم و خشک با آفتاب شدید زندگی می‌کنید بهتر است که یکی از گیاهان آفتاب دوست را برای آپارتمان یا حیاط خانه یا روف گاردن خود انتخاب کنید ، بهتر است آن را در قسمتی از خانه قرار دهید که نور زیادی داشته‌ باشد تا گیاه به خوبی رشد کندو شاداب و سر زنده باشد .

گیاهان مختلف نیاز های متفاوتی به شدت نور برای رشد کردن و زنده ماندن دارند. گیاهان آفتاب دوست آپارتمانی که نیاز به آفتاب دارند و نباید از جلوی پنجره و نور مستقیم آفتاب دور نمایید  تا آنها بتوانند رشد کنند و زنده بمانند. اینکه خانه شما غرق در نور  زیبا و درخشان خورشید باشد بسیار دوست داشتنی و لذت بخش است. چه نوری دلپذیر‌تر از نور خورشید ؟ اما خوب،  در بعضي از خانه ها نور زیادی آفتاب مشکل ساز است . ممکن است نا امید باشید از اینکه هر گل و گیاهی که دارید از بین می‌روند. کافیست  نا امیدی را کنار بگذارید و به دنبال جست‌وجو باشید! شاید بگویید جست و جو در چه مورد ؟

شما برای پرورش گل و گیاه به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارید! شاید عده ای بیخیال شوند و مطالعه کردن و جست و جو در کتاب ها را کاری بیهوده و کسل کننده بدانند. البته این درست است از دیر باز تا  به امروز انسان تمایل کم تری به کتاب خواندن داشته است.

البته خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری شما میتوانید بدون نیاز به خریدن کتاب از تمامی مطالب و اطلاعات مربوط به نحوه پرورش ، نگهداری و حتی انتخاب گل و گیاه متناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی خود اطلاعات لازم و کافی کسب کنید ، برای دست یافتن به این مطالب سایت ما را دنبال کنید و دیگر نگران از بین رفتن گل و گیاهان خانه ی خود نباشید.

برای انتخاب گل مناسب بالکن  باید عامل های لازم را در نظر بگیرید. بالکن نسبت به محیط بسته آپارتمان شرایط رشد را برای گل های زینتی و گیاهان آپارتمانی فراهم می کند. نور کافی، آبیاری، رد و بدل شدن هوا از ویژگی های فضای بالکن است اما فصل زمستان اندکی برای گیاهان حساس به سرما درد سر آفرین می باشد. بنابراین بهتر است این گیاهان را در فصول سرد به داخل بیاورید و یا در صورت امکان بالکن را با خصوصی سازی و وسایل گرمایشی تا حد زیادی مناسب برای رشد گیاه سازید .

در ادامه شما را با تعدادی گل و گیاه آفتاب دوست آشنا می نماییم :

شمعدانی : اگر به دنبال گل برای بالکن یا حیاط و روف گاردن یا فضای باز هستید ، که تمام تابستان ها گل می دهد ، گل شمعدانی دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید  شعمدانی عاشق نور آفتاب است.

مریم گلی : شاید باورتان نشود که این گیاه با این اسم ظریف و لطیف بسیار در برابر کم آبی و نور خورشید زیاد مقاوم باشد. شکوفه های این گل در اواخر تابستان خودنمایی می کنند، مریم گلی، گزینه بسیار خوبی برای جذب حشرات گرده افشان است.

گل سنگ : گیاه خال خالی نام دیگر گیاه گل سنگ است. لکه های فراوانی که روی برگ های این گیاه است به زیبایی آن اضافه کرده است. علاقه گل سنگ به نور زیاد آن را در دسته گل های آفتاب دوست قرار داده. رطوبت زیاد یکی از علاقمندی های گل سنگ است. اگر می خواهید گل سنگ شما بهتر رشد کند و زیبا باشد باید رطوبت و نور به آن به اندازه کافی برسد.

بومادران : این گیاه یکی از درمان های سنتی برای آفتاب سوختگی است. پس می توان نتیجه گرفت که تا چه اندازه می تواند در برابر آفتاب و نور آن مقاوم باشد.  بومادران با آن رنگ زرد دوست داشتنی اش معمولا به صورت دسته ای رشد می کند. البته این گل خواص دارویی فراوان دیگری نیز دارد.

آلوئه ورا : گیاه آلوئه ورا باید در قسمتی نگهداری شود که نور کافی به آن برسد ، زیرا این گل علاقه زیادی به آفتاب دارد. این گیاه برای افراد جنبه های درمانی دارد، مایعی که درون برگ های این گیاه است به بهبود زخم و داشتن پوستی شفاف کمک می کند. گیاه آلوئه ورا به تولید اکسیژن نیز کمک می کند. مایع درون این گیاه که به اصطلاح به آن ژل آلوئه ورا می‌گویند، به عنوان یک ماده ی کمک های اولیه برای انواع بریدگی و سوختگی کاربرد دارد.

شاه پسند : شاه پسند گلهای آفتاب دوست فضای باز است ، این گل از اوایل خرداد شروع می کند به شکوفایی و تا سرمای اولی که در پاییز می آید متوقف نمی شود.  از مزیت این گل می توان به مقاومتش به کم آبی اشاره کرد. در بسیاری از فضا ها می توان از این گل استفاده کرد زیرا ارتفاع گل شاهپسند بسیار معقول است.

آویشن : این گیاه یک گیاه زیبا و دارویی است که در آفتاب کامل رشد می نماید و تا حد زیادی در برابر خشکی مقاوم است.

آکالیف : گل آکالیف بیشتر در مناطقی که خشک و گرم است،  رشد می نماید. برای رشد ساقه های جدید و جوان بهتر است ساقه های مسن آن را هرس کنید. رشد زیاد این گل بیشتر در ماه فروردین است. نیاز شدیدی به کود ازت دارد زیرا این گل پر از ریشه است و اگر کود به اندازه کافی به گل آکالیف نرسد ممکن است برگ های آن خیلی سریع زرد شود.

برگ نقره ای : گیاه برگ نقره ای  مقاومت خوبی به گرما و خشکی دارد و در خاکی که مرطوب و خیس است به خوبی رشد نمی کند. برگ های این گیاه دارای شیره ای بسیار سمی است که خوردن آن ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. نحوه آبیاری این گیاه به صورت دو بار در هفته است.

گل ناز یخی : این گل بسیار مقاوم به خشکی و گرما است. ریشه زایی گل ناز یخی از قطعه های کوچک ساقه است. گل ناز یخی پوشش دهنده مقاوم و گلدار است. این گل به صورت سراشیبی هم رشد می کند.

پامپاس گراس : گل پامپاس گراس به کامل ترین آفتاب نیاز دارد و حساسیت و محدویت خاصی برای خاک و آبیاری آن نیست و نحوه تکثیر این گیاه به صورت تقسیم ریشه و یا بوته و یا حتی پاجوش آن است.

کراسولا یا یشم : ظاهر این گیاه بسیار زیبا و دارای برگ های گوشتی است. گیاه کراسولا جز گیاهان آپارتمانی هم است ولی در طول روز باید حداقل 4 ساعت زیر آفتاب مستقیم بماند تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. آبیاری این گیاه به طور متوسط است یعنی نه به آب زیاد و نه به آب کم نیاز ندارد. برگهای گوشتی و سفت این گیاهان، سبب شده تا عده ای آنها را با کاکتوس اشتباه بگیرند اما این گیاهان بر خلاف کاکتوس ها به آبیاری متوسطی نیاز دارند.

رعنا : این گل در خاک های متنوعی رشد می کند، بسیار مقاوم به گرما است. این گل زیبا بدون هیچ وقفه ای از اول خرداد تا آخر شهریور گل می دهد. رنگ غنچه های این گیاه قرمز، نارنجی و زرد است و ارتفاع گل رعنا زیبا تا یک متر هم می رسد. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند.

کروتون : در معرفی گلهای آفتاب دوست فضای باز می توان به گیاه کروتون اشاره کرد. این گیاه از آن دسته گیاهانی است که علاقه زیادی به گل دادن ندارد، از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی است که ثابت می‌کند بدون گل نیز می‌توان گیاهی با رنگ های زیبا داشت. گیاه کروتون علاقمند به رطوبت  زیاد است و نیاز این گیاه به نور غیر مستقیم است، یعنی نباید آن را در آفتاب مستقیم قرار داد ،  بنابراین از گیاهان آفتاب دوست است.

پیچ امین الدوله : یکی از گیاهان فضای باز زیبا و رونده که بالکن و تراس شما را جذاب می کند پیچ امین الدوله است. این گیاه یکی دیگر از گیاهان اصیل خانه‌های ایرانی است. این گیاه نیاز به آفتاب دارد در نتیجه انتخاب خوبی برای بالکن جنوبی یا حیاط و روف گاردن است.

سیکاس : نخل سیکاس یک نخل تزیینی با ظاهری زیبا و شیک است که برای فضاهای مدرن بسیار مناسب است این نخل کوچک همیشه به مانند یک گیاه مصنوعی سبز و پربرگ است و به ندرت برگهای خود را می‌اندازد . سیکاس یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای خانه های روشن و پرنور است.

افوربیا  : افوربیا بومی آفریقاست و یک گیاه گرمسیری محسوب می‌شود اما حتما در روزهای بسیار گرم و آفتابی این گیاه را به داخل خانه بیاورید. افوربیا نور غیر مستقیم زیاد و خشکی بین 2 آبیاری را می‌پسندد.

پاپیروس ( نخل مرداب ) : پاپیروس همان گیاه مصریست که برای ساخت قایق و ساخت کاغذ از آن استفاده می‌شده است. این گیاه اصیل نیز در لیست گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست قرار می‌گیرد. نکته اصلی داشتن یک گیاه پاپیروس شاد، رطوبت ثابت آن است. این گیاه زیبا در حاشیه برکه ها رشد کرده و به داشتن ساقه های مرطوب عادت دارد بنابراین رطوبت یکی از علاقه مندی های این گیاه است.

گل رز : یکی از گیاهان فضای باز و مناسب برای کاشت در بالکن یا حیاط و روف گاردن گل رز است. این گیاه پر طرفدار، زیبایی خاصی را به محیط شما می‌بخشد. نگهداری گیاهان گل‌دار، کمی سخت‌تر از گیاهان برگ زینتی و یا بوته‌ها هستند. موادغذایی داخل خاک این نوع گیاهان باید به مقدار کافی و کنترل شده باشد تا گلدهی آنها به موقع اتفاق بیفتد. گل رز از گیاهانی با تعداد واریته‌های بسیار زیادی است که ویژگی‌های مختلفی دارند.

لیندا : تنه متورم و بزرگ و برگهای باریک، سبز و افشان لیندا، به دکوراسیون یک خانه زیبایی دوچندان می‌بخشد. این گیاه زیبا برای یک خانه ی آفتابی و نورگیر مناسبترین گزینه است.  لیندا یا نخل دم اسبی به حداقل نگهداری و توجه شما نیاز دارد و آبیاری کم از جمله مهمترین ویژگی های این گیاه است. این گیاه به آهستگی رشد می‌کند و نیاز زیادی به تعویض گلدان ندارد. تنها نور کافی و زیاد و آبیاری کم برای داشتن یک لیندای زیبا و افشان کافیست.

گل ختمی : این گل زیبا بومی کشور مالزی است و در لیست بزرگترین گلهای نور دوست قرار می‌گیرد. برای رشد این گل زیبا نور زیادی نیاز است تا گلها شکوفا شوند. علاوه بر نور کامل، رطوبت بالا نیز از علاقه مندی های گل ختمی است و باید تامین شود اما آبیاری زیاد برای این گل مضر است پس از غرقابی کردن آن خودداری کنید

نخل اریکا : نخل اریکا یکی از زیباترین و بهترین گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست و بلند قامت است که برای خانه های بزرگ با سقفی بلند، بهترین گزینه است. این گیاه می‌تواند تا ارتفاعی در حدود 1.5 تا 2 متر رشد کند و بزرگ شود. اریکا علاوه بر فضای آفتابی و روشن به آبیاری منظم نیز وابسته است اما توجه کنید که در زیر آن هیچگاه آب جمع نشود تا باعث خرابی گیاه نشود

گل آفتاب پرست : گل آفتاب پرست  که به آن گل وانیل نیز گفته می شود ، یکی از گیاهان چندساله و معطر بوده که بومی پرو است. یکی از ویژگی های برجسته ی این گیاه ، داشتن بوی بسیار قوی و مشابه بوی وانیل می باشد . این گیاه به عنوان گلی زینتی در حاشیه کاری پارک ها و در گلدان ها کشت می شود و بسیار محبوب و مورد علاقه می باشد. و دارای واریته های مختلف با گل هایی به رنگ های متنوع می باشد.

یاس ستاره ای : یکی از خوشبو ترین گلها، یاس ستاره ای است که همه ی ما با آن آشنایی داریم. شکوفه های یاس ستاره ای زیبا و خوشبو است و می‌تواند در هر دسته گل و یا گلدانی خودنمایی کند. علاوه بر رنگ سفید در بعضی انواع آن، شکوفه های صورتی نیز رشد می‌کند. بهترین مکان برای این بوته های یاس در تابستان، فضای بیرون است تا عمری طولانی تر داشته باشد. این گل زیبا رطوبت و نور کامل خورشید را دوست دارد آبیاری آن را اصلا به تعویق نیندازید.

گل آفتاب گردان : گل آفتاب گردان گیاهی است یکساله ، بومی آمریکای شمالی از مرکز کانادا تا شمال مکزیک . طول دوره رشد آفتابگردان بسته به رقم و کلیه عوامل محیطی از ۹۰ تا ۱۵۰ روز میباشد. آفتاب گردان دارای گل آذین بزرگ شبیه خورشید است که به همین علت اغلب در دنیا با نام گل آفتاب نامیده می شود.

شمشاد : شمشاد گیاهی است آفتاب دوست که در فضای باز ، محوطه سازی ، پارکها و روف گاردن کاربرد دارد ، این گیاه همیشه سبز بوده و در اکثر مناطق خشک و مرطوب کشور به راحتی رشد می نماید. شمشاد نیاز به آفتاب کامل و آبیاری منظم دارد.

برای خرید گل و گیاه و طراحی فضای سبز با ما تماس بگیرید.