گیاهان پاسیو در سایت گل بام

در این مطلب سایت گل بام در مورد گیاهان پاسیو اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم ، این که شما می توانید چه گیاهانی را در آپارتمان خود و در پاسیو نگهداری کنید، مسئله چالش برانگیزی می تواند باشد، پیشنهاد ما این است که سقف پاسیو را با بلوک شیشه ای بپوشانید تا نور به خوبی به گیاهان شما برسد، شما باید این نکته را فراموش نکنید که به دلیل برخی محدودیت ها و مشکلات می بایست از گیاهانی در پاسیو استفاده کنید که قابل حرکت دادن باشند و جا به جا کردن آن ها کار دشواری نباشد. نکته دیگر این است که گیاهان مخصوص پاسیو باید در بحث نورگیری، به نور مستقیم آفتاب نیاز نداشته باشند و بدون آن نیز بتوانند رشد کنند.

برای طراحی گل و گیاه در پاسیو با ما تماس بگیرید

گیاهان مقاوم تری که به آب کمتری نیاز دارند نیز می توانند گزینه مناسبی باشند. چرا که رطوبت زیاد می تواند در گسترش بیماری بین گیاهان نقش بسیاری داشته باشد. گیاهانی که در پاسیو می توانید نگهداری کنید می توانند شامل شمعدانی، کاکتوس ها، شفلرا، حسن یوسف، پوتوس، آگلونما، برگ انجیری، بگونیا، پیله آ، دیفن باخیا، سانسوریا، فیتونیا، فیکوس بنجامین و بسیاری دیگر از این دست گیاهان بشوند.

نکته دیگر اینکه قبل از خرید باید میزان نور پاسیو را بسنجید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید گلدانتان را در کدام بخش قرار دهید. باید بدانید که فضای شما برای نگهداری از گیاهان پاسیو چقدر وسعت دارد. به دلیل فضای کوچک پاسیوها باید درختچه های کوچک انتخاب کنید که مخصوص پاسیو بوده و رشد چندانی نداشته باشند. خلاصه اینکه قبل از اینکه گیاهان پاسیو را به خانه بیاورید، درباره شرایط نگهداری آن خوب فکر کنید و با عجله تصمیم نگیرید.

شرایط نگهداری از همه گیاهان پاسیو یکسان نیست، به طور مثال برخی از آنها به نور مستقیم نیاز دارند و بعضی باید در محیطی با نور غیرمستقیم قرار بگیرند. نور نقش بسیار مهمی را در رشد اکثر گیاهان بازی می کند. در نگهداری گیاهان در پاسیو باید به این مورد توجه بسیاری شود، معمولاً اکثر افراد از شیشه و سقف های مشبک برای نگهداری گیاهان در پاسیو استفاده می کنند. سعی کنید نوع شیشه و حایل را طوری انتخاب کنید که مانع نورگیری گل ها و گیاهان پاسیو نشود، برای مثال استفاده از بلوک شیشه ای برای سقف پاسیو ، می تواند گزینه مناسبی باشد ، بلوک شیشه ای دوجداره بوده و نور را به خوبی از خود عبور می دهد ، بلوک شیشه ای ها به علت دوجداره بودن عایق مناسبی برای صدا و همچنین سرما و گرما می باشند ، استفاده از بلوک شیشه ای برای سقف پاسیو هم می تواند نور مناسب پاسیو و گل ها و گیاهان پاسیو را تامین نماید و هم در کاهش مصرف انرژی مانند برق و گاز نیز موثر است ، همچنین برای تهویه هوا ، می توانید یک دریچه نیز در کنار سقف بلوک شیشه ای قرار دهید تا هوا را تهویه و مناسب نماید، پس حتماً به میزان نور توجه کافی داشته باشید، چرا که نور تنها چیزی است که در نگهداری گیاهان پاسیو به راحتی نمی توان آن را تامین کرد ، اگر نیاز به اجرای سقف بلوک شیشه ای در پاسیو خود می باشید ، با ما تماس بگیرید ، ما آماده ساخت و اجرای سقف پاسیو شیشه ای شما هستیم.

مهمترین عامل خراب شدن گیاهان پاسیو، بیماریهای گیاهان هست که به دلیل بسته بودن فضا در صورت بیمار شدن یکی از گیاهان، به زودی بیماری به بقیه گیاهان سرایت و همه رو از بین میبره.

اگر به این نکات در نگهداری گیاهان  پاسیو توجه داشته باشید، محال است با مشکل خاصی رو به رو شوید:

از ورود گل و گیاه بیمار و آلوده به داخل پاسیو جدا خودداری کنید.

سقف پاسیو را با پوشش مناسب مانند بلوک شیشه ای پوشش دهید که هم نور را به خوبی عبور می دهد و هم بلوک شیشه ای به دلیل دوجداره بودن عایق مناسب سرما و گرما و صدا می باشد و قیمت مناسبی هم دارد.

در صورت بروز هر گونه بیماری برای گل ها، آن ها را فورا از پاسیو خارج نمایید تا از انتقال بیماری بین گیاهان جلوگیری شود.

دمای مناسب و تهویه خوبی را برای پاسیو در نظر بگیرید.

فاصله بین گل ها در پاسیو را رعایت کنید.

هر از چند گاهی گل ها و پاسیو را ضدعفونی نمایید.