گل های رونده

گل های رونده به گیاهان دیگر و یا سایر اشیا متکی می‌شوند تا بتوانند بالا بروند و به نور خورشید دسترسی پیدا کنند، گل های رونده برای تولید بافت های جدید به یک حامی مانند چوب درختان نیاز دارند. ما می‌توانیم با کاشت گلهای  بالارونده یک نمای متنوع و منحصر به فرد در باغ خود ایجاد کنیم. گلهای رونده دارای قابلیت پیروی از مسیردهی هستند. این به این معنا است که شما با قرار دادن ساقه‌های گیاه در مسیر دلخواه می‌توانید رشد گیاه خود را در آن مسیر مورد نظر کنترل کنید.

گلهای رونده از جمله گیاهانی هستند که طراحان لند اسکیپ و دکور از آنها برای پوشش سبز سطوح استفاده می‌کنند. یک نماد عمودی پوشیده شده از برگ ، می‌تواند در جدا کردن فضاهای مختلف در لنداسکیپ نقش قابل توجهی را ایفا کند. همچنین در رشته‌هایی همچون عکاسی از گلهای رونده برای پوشاندن سطوح مختلف با برگ و به وجود آوردن یک پس زمینه سبز استفاده می‌کنند.

برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

در ادامه با چند نمونه از گلهای رونده آشنا می شویم:

پیچ اناری: این گلهای رونده با نام پیچ اناری به رنگ سبز با گل های اناری نارنجی هستند. از ویژگی های گلهای رونده پیچ اناری می توان به بوی عطر خوشبو در فضا و گل های اناری خوشرنگ  و با توجه به خاصیت رونده بودن همواره  اشاره کرد.

رز رونده معطر: این گلهای رونده معطر به رنگ قرمز هستند. اغلب افرادی که علاقه ی فراوانی به گلهای رونده دارند از این رز  در جلوی درب ورودی ها استفاده میکنند. رشد طولی بسیاری دارد که با استفاده از داربست میتوان در سر در ورودی ها شکل بسیار زیبایی به فضای خود دهیم. همچنین از این رز در کنار نرده ها نیز استفاده میشود.

آبشار طلایی: این گلهای رونده به رنگ زرد هستند. آبشار طلایی یک گل رونده است که رشد طولی بسیاری دارد که با استفاده از داربست میتوان در سر در ورودی ها شکل بسیار زیبایی به فضای خود دهیم. همچنین از این گل رونده آبشار طلایی در کنار نرده ها نیز استفاده میشود. ویژگی اصلی گل آبشار طلایی بدون خار بودن آن است.

گل لادن: این گلهای رونده چند ساله هستند و گل لادن به خاک اسیدی و تابستان های خنک نیاز دارد. این گلهای رونده برای کاشت در اطراف آلاچیق بسیار مناسب می‌باشد و در میان گیاهان چندساله، از گیاهانی است که رشد بسیار خوبی دارد. بوته گل لادن به ارتفاع 3 متر رشد می‌کند .

گل زنگوله ای شیلی: این گلهای رونده بسیار زیبا هستند، ولی به سایه و یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارد، گل زنگوله ای شیلی رشد آهسته ای دارد و از گل زنگوله ای شیلی میتوان برای کاشت در اطراف اشیاء خمیده مانند در ورودی باغ ها بسیار استفاده نمود..

یاسمن زمستانه: این گیاه نیز از گلهای رونده است که اگر به صورت آزادانه رشد کند در زمستان و بهار گل های فراوانی تولید می‌کند و در دمای 20- درجه سانتی گراد زنده می‌ماند.

برای خرید گل و گیاه با ما تماس بگیرید.

 

پوشاندن معایب خانه با استفاده از گلهای رونده:

برای پر کردن گوشه هایی از فضای خانه خود که خالی مانده اند می توان از گل ها و گیاهان پرشاخ و برگ و متراکم رونده استفاده نمود. از سویی تابش نور خورشید در ساعات مختلف روز بر روی گل ها و گیاهان رونده منجر به شکل گیری سایه روشن هایی بر روی دیوارها خواهد شد که بر زیبایی فضای محوطه می افزاید. همچنین میتوانید معایبی مانند لوله های رو کار ، گچ بری های ریخته شده توسط قرار دادن گل ها و گیاهان در این مکان ها بپوشانید .

اگر حیاط ندارید میتوانید ازگیاهان و  گلهای رونده در تراس خانه خود استفاده کنید:

تراس از جمله فضاهایی است که به دلیل نور مناسب و تهویه ی مطبوع برای نگهداری گل ها و گیاهان بسیار مناسب است، به خصوص در آپارتمان های امروزی که کمتر فضایی به عنوان حیاط در اختیار دارند، اگر بتوان از سمت نشیمن و یا پذیرایی دید مناسبی به تراس ایجاد نمود ، همواره می توان از حضور همیشگی فضای سبز در کنار خود لذت برد و حتی از مزیت محصور کنندگی آن نیز بهره برد .

از نظر روانشناسی، گل ها و گیاهان علاوه بر بالا بردن تمرکز باعث تقویت ضریب هوشی نیز می شوند. پژوهشگران می گویند شاخ و برگ های طبیعی گل ها و گیاهان، ظرفیت ما برای توجه جهت دار - مدت زمانی که می توان روی یک کار متمرکز شد - را که معمولا بسیار پایین است، تقویت می کنند.