گل و گیاه فضای باز در سایت گل بام

گل و گیاه فضای باز عنوانی است که در اصطلاح به گونه های گیاهی مناسب برای پرورش و نگهداری در فضای آزاد وخارج از محیط های داخلی گفته می شود،گل و گیاه فضای بازشامل انواع گل ها، درختان تزیینی و مثمر، درختچه ها، گیاهان بوته ای و چمن هاست، از مشخصه های بارز این گیاهان مقاومت آنها به تغییرات زیاد دما و میزان نور خورشید است، طبیعتاً مطلوب تر این است که این گیاهان در هوای آزاد باشند تا بتوانند به خوبی رشد و نمو داشته و نگهداری شوند.

با توجه به اینکه این گل و گیاهان در فضای آزاد نگهداری می شوند، احتمال بیشتری دارد که در معرض انواع آفات و بیماری ها قرار گیرند. لذا باید توجه داشت رعایت سم پاشی و مراقبت های منظم برای گل و گیاه فضای بازضروری بوده و همچنین گل و گیاه فضای باز به کوددهی منظم و دوره ای نیز احتیاج بیشتری دارند.

برای خرید و فروش گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

در ادامه چند گل و گیاه فضای باز را به شما معرفی میکنیم:

سرو لاسون یا کاج لاوسون که گونه های مختلفی مانند کامیس پاریس دارد ، نوعی شبه سرو بوده که به شبه سرو  لاوسون طلایی یا کاج لاوسون نیز معروف است و معمولا در تمام فصول سال سبز است ، سرو لاوسون از محبوب ترین نهال های مخروطی با شاخ و برگ های متراکم و گاه طلایی در تمام طول سال است، برخی ارقام به دلیل شاخ و برگ متراکم در طراحی فضای سبز و انواع باغچه به عنوان حائل،دیوار و پرچین قابل استفاده است و هرس پذیری بالایی دارد.

میخک هندی یا گیاه همیشه سبز ، این درختچه همیشه سبز گیاهی زیبا و بسیار کم‌توقع است و با اغلب شرایط آب و هوایی سازگار است، هرچند طاقت دمای ۵- را هم دارد اما در این دما گل و برگ آن از بین می‌رود ولی پس از مساعد شدن دما باز هم به حالت اولیه بازمی‌گردد، میخک هندی یا میخک ژاپنی جزو درختچه‌های زینتی معطر دسته‌بندی می‌شود که تا چند متر قد می‌کشد.

گل استرنبرجیا از جمله گل و گیاه فضای باز است ، پخش گل استرنبرجیا یا گیاه های پاییزی سخت در گروه های بزرگ در کل باغچه می تواند بسیار تاثیر گزار باشد، گل استرنبرجیا به طور شگفت آوری در موقعیت های سخت مقاوم است، استرنبرجیا به سرما مقاوم است ، نیاز به آفتاب کامل دارد، و از خاک ضعیف با زهکشی قوی نیز می تواند استفاده کند ، ریشه گل استرنبرجیا به شدت در تابستان نیاز به آفتاب و گرما دارد،  باید به استرنبرجیا اجازه داد  تا به صورت توده ای رشد کند و تا کشت گلدانی تا چند سال نباید گلدان تعویض شود، چون همانند بیشتر گیاهان تیره آماریلیس ، در حالت گلدان پیچ شدن ریشه ها ( ریشه گلدانی شدن ) بهتر گل می دهند.

سیکاس یکی از قدیمی ترین و بهترین گل و گیاه فضای باز برای استفاده در لنداسکیپ و زیباسازی محیط است، درختچه زینتی سیکاس، گیاهی با ساقه ضخیم و غده ای با رشد کند است و بومی جنوب و جنوب شرقی آسیا، استرالیا، آفریقا، هند و چین است، سیکاس گونه های بسیار فراوانی دارد و و برگهای آن کشیده و شبیه به نخل هاست با این تفاوت که آنها چرمی، براق و کشیده ترند.

درخت چنار یکی دیگر از گل وگیاه فضای باز است، درخت چنار، درختی بزرگ و زیبا با برگ های پنچ پر است، از تنه ی این درخت در صنایع چوب و تولید ذغال استفاده می‌شود و برگ درخت چنار در تولید کود اهمیت دارد، گلدهی چنار در فصل بهار انجام می‌شود و سپس میوه ها که به شکل کوزه های کوچک سبز رنگ هستند به شکل فندق های خشک و مرکب در آمده و می‌رسند، درخت چنار معمولا در کنار نهرها و جویبارها می روید و در تلألو آب های جاری به زیبایی خودنمایی می‌کند.

درخت چنار می تواند در انواع آب و هواها به خوبی رشد کند. البته هوای خنک و مرطوب برایش مطلوب تر است. درخت چنار دوستدار رطوبت زیاد است. درخت چنار در نور کافی و مستقیم به خوبی رشد می کند. شما می‌توانید از هر نوع خاکی برای درخت چنار استفاده کنید. فقط کافی است نهال شما خاک خوب با زهکشی مناسب داشته باشد تا از خفگی ریشه جلوگیری شود.

برای خرید گل و گیاه ، طراحی فضای سبز و طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.