ساخت و محل احداث گلخانه – فروش تجهیزات گلخانه Green house

ساخت و احداث گلخانه فروش تجهیزات گلخانه

پرورش ، نگهدای و فروش گل و گیاه به ویژه گل و گیاه زینتی و گل و گیاه آپارتمانی نیاز به مکان های خاصی دارد که معمولا این کار در گلخانه انجام می شود و برای این کار نیاز به احداث گلخانه می باشد ، گلخانه یاGreen house  به فضای محدودی اطلاق میشود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گل و گیاه آپارتمانی و گل و گیاه زینتی از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد. طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است. گلخانه‌ها بر حسب اینکه در ساخت گلخانه چه نوع مصالح ساختمانی بکار برده شده‌است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند.

ساخت و احداث گلخانه ثابت : گلخانه‌های ثابت، به گلخانه‌هایی گفته می‌شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آن‌ها از جنس پایدار و با دوام باشد. پس باید سالیان سال از آن‌ها استفاده کرد.

کشاورزی و باغداری از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطر سختی‌های آن جوان‌ها دیگر کمتر به آن رغبت نشان دهند و شاید از نظر برخی از افراد خیلی سوددهی نداشته باشد؛ اما جالب است بدانید اگر راه و روش این کار را بلد باشید، می‌توانید از این شغل درآمد خوبی کسب نمایید ، کشاورزی و پرورش گل و گیاه درگلخانه یکی از روش‌های مناسب است که اگر درست برنامه ریزی شود ، درآمد خوبی خواهد داشت ، پس اولین قدم ساخت و احداث گلخانه مناسب و متناسب با گل و گیاه و یا محصول کشاورزی می باشد که قرار است در آن کشت شود.

محل احداث گلخانه

یکی از اولین تصمیماتی که باید برای ساخت و احداث گلخانه اتخاذ شود، این است که احداث گلخانه به صورت یک واحد جداگانه، در تماس با ساختمانهای موجود و یا بصورت بخشی از ساختمانهای جدید ساخته شود. احداث گلخانه‌های متصل به هم معمولاً هزینه‌های ساخت و گرمایش کمتری داشته و دسترسی آسانتری دارند، اما گیاهان نورکمتری دریافت می‌کنند. احداث گلخانه‌های متصل به هم باید رو به جنوب ساخته شوند.

احداث گلخانه مستقل می‌تواند در محلی دورتر از ساختمانهای موجود صورت گیرد ،. گیاهان در چنین گلخانه‌ای نور خورشید را از همه جهات دریافت می‌کنند. این گلخانه‌ها از لحاظ ساخت و سیستم حرارتی بسیار گران هستند و هزینه‌های فوق العاده‌ای برای خطوط آب و برق لازم دارند.

 یک گلخانه می‌تواند در هراندازه‌ای احداث و ساخته شود اما کوچکترین گلخانه‌ای که می توان در نظر گرفت چیزی در حدود ۲۰۰ فوت مربع است (۱۸٫۴ متر مربع). گلخانه‌های کوچکتر به نسبت از لحاظ ساخت و عملکرد بسیار گران هستند. مسائلی که باید برای احداث گلخانه در نظر داشت عبارتند از:

دسترسی به راههای حمل و نقل که با احداث هر چه نزدیکتر به راههای اصلی این مشکل به حداقل می‌رسد. نوع سوخت مصرفی در گلخانه؛ در مناطقی که امکان دسترسی به گاز طبیعی وجود دارد می توان با کاربرد این سوخت ارزان هزینه‌ها را به مقدار زیادی در تولید فصل سرما کاهش داد.

گلخانه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها مناسب کاشت یک نوع محصول است و قیمت هر کدام هم متفاوت است.

  • گلخانه هاي توليدي سبزي و صيفي شامل محصولاتي نظير خيار, گوجه فرنگي, توت فرنگي, فلفل, بادمجان, طالبي, سبزيجات برگي(ريحان- شاهي و........) مي باشد.
    - گلخانه هاي توليد گل و گياهان زينتي براي توليد انواع گلهاي شاخه بريده(رُز- ژربرا – گلايول – داودي) وگلهاي آپارتماني مي باشد.
  • سالنهاي گلخانه اي توليد قارچ دكمه اي و قارچ صدفي

برای ساخت و احداث گلخانه با ما تماس بگیرید.

این مجموعه آماده احداث و ساخت انواع گلخانه ها و فروش انواع گل و گیاه مانند گل و گیاه زینتی و آپارتمانی و گل و گیاه فضای باز می باشد.