نبایدهای طراحی فضای سبز

در این مطلب به نبایدهای طراحی فضای سبز و کارهایی که در طراحی فضای سبز نباید انجام شود ، پرداخته می شود.

اجازه ندهید که اشتباهات طراحی فضای سبز ، زیبایی خانه تان را ضایع کند ، انتخاب گونه هایی از درختان و بوته ها که تا حدی پرورش داده شده اند که تا اندازه مشخصی رشد کنند باعث میشود نیازی به صرف زمان برای هرس کردن یا باز کردن راه ورودی نداشته باشید.

یکی از اشتباهاتی که در طراحی فضای سبز انجام می شود ، کاشت گل و گیاه بدون برنامه و طراحی مناسب است ، پس بدون برنامه و مشورت با افراد متخصص ، طراحی فضای سبز را شروع نکنید ، حتی اگر قصد داشته باشید که این کار را مرحله به مرحله انجام دهید ، نیازی به طراحی جزئیات هر گیاه نیست ، اما باید بدانید که «سخت منظره هایتان» کجا باید قرار بگیرند ، منظور از سخت «منظره یا hardscaping دیوراهای سنگی، اشیاء و امکانات فضای سبز، راه رو و... است و در مقابل آن منظور از نرم «منظره یا softsacping درختان و گیاهان میباشد. جایی برای دسترسی اتومبیل ها کنار بگذارید و در جایی که رفت و آمد زیادی هست گیاهان را در اولویت آخر قرار دهید.

برای طراحی فضای سبز ، خدمات خرید و فروش گل و گیاه و یا طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.

یکی از اشتباهاتی که در طراحی فضای سبز انجام می شود ، تکرار یک گیاه به تعداد زیاد است ، پس از یک نوع گیاه تعداد زیادی نکارید ، تصور کنید ، وقتی فصل گلدهی آنها به پایان رسید منظره تان چه شکلی خواهد شد ؟

اندازه چمن هایتان را به نسبت بستر منظره landscape bed که دارای گیاهان چند ساله ، بوته ها و درختانی هستند که نیاز به مواظبت کمتری دارند ، کوتاه کنید. اجازه ندهید که پیچک ها از خانه تان بالا بروند ، مگر این که آماده هرس کردن سالیانه آنها باشید ، شاخ و برگ پیچک ها شاید زیبا  باشد ، اما میتوانند پنجره ها و ناودان و فراتر از آن را بپوشانند. همچنین میتوانند پلی برای آفت ها مخصوصاً موریانه  شوند. هرگز اجازه ندهید که پیچک ها از خانه چوبی بالا بروند.

یکی از اشتباهاتی که در طراحی فضای سبز انجام می شود ، کاشت گیاهان با فاصله کم است ، درختها را خیلی نزدیک به هم نکارید  ، همچنین درختها را نزدیک به خانه و یا دیوارها نکارید و از کاشت گونه هایی که حیاط را بیش از حد اشغال می کنند یا قرینه خانه را برهم میزنند ، اجتناب کنید.

از نصب بسترهای کشت یک بعدی جلوگیری کنید گیاهان را به صورت لایه لایه بکارید یعنی گیاهان کم رشد و کوتاه را طوری بکارید که پای گیاهان بلند را بپوشانند کاشتن گیاهان کوتاه در مقابل گیاهان بلند این امکان را به شما میدهند که رنگها و بافتهای مکملی را ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب اصول اولیه طراحی فضای سبز و نکاتی در مورد آموزش طراحی فضای سبز در همین سایت مراجعه نمایید ، همچنین برای طراحی روف گاردن – طراحی و اجرای روف گاردن و فروش لایه های روف گاردن و خرید لاوسون ، خرید کامیس پاریس ، خرید یاس هلندی ، خرید شمشاد ، خرید شمشاد توپی، خرید شمشاد سبز و طلایی ، خرید سیکاس و خرید و فروش گل و گیاه روف گاردن – فروش گلها و گیاهان مخصوص روف گاردن یا بام سبز با ما تماس بگیرید.

برای طراحی فضای سبز ، خدمات خرید و فروش گل و گیاه و یا طراحی و اجرای روف گاردن با ما تماس بگیرید.